2009年9月29日火曜日

coffee for constipation 便秘にコーヒー

It's not a nice thing to mention.
尾籠な話で恐縮です。

I have been constipated for three days.
三日ほど便秘をしておりました。

I drink herb tea every morning in our office. But I changed it to coffee this morning.
それで、毎朝事務所で飲むハーブティーをコーヒーに変えることにしました。

According to my experience, I have healed of my constipation when I drink coffee.
私の経験では、コーヒーを飲むと便秘が治るのです。


As a result.その結果。

I drank coffee at 9:00 and healed at 10:30.
9時にコーヒーを飲み、10時30分に治りました。

It doesn't seem it is only me that coffee heals constipation.
コーヒーが便秘に効くというのは、私に限ったことではないようです。

Findings that caffeine has a diuretic effect and a evacuation seem to be published.
カフェインには利尿作用や排便を促す作用があるという研究結果が出ているそうです。

Coffee is simpler and more safe than a laxative or the senna tea.
コーヒーなら、下剤やセンナ茶よりも安全で手軽ですね。

0 件のコメント: