2009年11月20日金曜日

大相撲観戦 Watching Sumo Tournament

大相撲九州場所が行われている福岡国際センター

Fukuoka international center where the Kyushu sumo tournament is performed

豊真将関は負けてしまいました。

Homasho lost.


でも、花道を引き上げるときには、いつもどおり丁寧におじぎをしていました。

But he bowed to Dohyo politely as usual when he went back through the passageway.

人気者の高見盛は、声援に応えることができませんでした。

Takamisakari of the popular person was not able to meet encouragement.

負けて、今にも泣き出しそうでした。

He lost and was on the verge of tears.


安美錦は右ひざが痛そうでしたが、気合の相撲で大関の琴光喜を倒しました。

Aminishiki seemed to have a pain in the right knee, but won to Ozeki Kotomitsuki with the enthusiasm.

いいぞ安美錦!Good job, Aminishiki !

けっぱれ安美錦!(安美錦関のブログタイトルです)

Keppare, Aminishiki! (A title of the blog of Aminishiki)

「けっぱれ」とは安美錦の故郷青森で、「がんばれ」という意味です。

"Keppare" in Aomori of Aminishiki's hometown means "cheer up".



勝った力士には「よくやった!」と拍手。

An audience sent an applause for the winner, "you won well".

負けた力士には「明日がんばれ!」と拍手。

And they send an applause for the loser, "better luck tomorrow".

相撲ファンは温かいです。

Sumo fans are warmhearted.

0 件のコメント: